Ducati DesertX Forum banner

Opowieść o tuningu ECU DX

11K views 10 replies 5 participants last post by  exocet  
#1 · (Edited)
Kiedy kupiłem mojego DX w połowie 2023 roku, miałem filtr powietrza z pianki Uni + decat z tłumikiem OEM zamontowanym przed dostawą. Rower działał dobrze, ale prawdopodobnie byłoby lepiej z naprawą AFR. Następnie dodałem pełny decat + tłumik SC-Project i wtedy potrzebna była jakaś zmiana w zasilaniu silnika, aby pasowała do sprzętu.

BT-Moto flash:
Najpierw kupiłem samodzielny flash tune od BT-Moto. Z tym miałem wiele problemów z różnymi światłami ostrzegawczymi (ABS, DTC itp.) i gaśnięciem. Po wielu wersjach map w próbie naprawienia tych problemów, BT-Moto twierdziło, że wynika to ze specyfikacji australijskiego ECU. Być może ich flash jest w porządku dla DX w specyfikacji US, ale nie chciałem być ich motocyklem testowym. Zaakceptowali zwrot w celu uzyskania zwrotu pieniędzy.

Rapid Bike EVO:
Po drugie, wypróbowałem system Rapid Bike EVO piggy back. Wiele powiedziano na temat RB EVO w różnych innych wątkach. Dla mnie była frustracja związana z instrukcjami, montażem i stabilnością. Pomijając instalację i montaż, ponieważ udało mi się obejść te problemy, RB EVO spowodował wiele problemów. Rower ciągle gasł przy zimnych startach. Współpracowałem z technikami RB, aby rozwiązać ten problem, ale żadna z ich zmian konfiguracji tak naprawdę nie zadziałała. Krótko mówiąc, ich rozwiązaniem było ciągłe podnoszenie limitu obrotów, od którego RB zaczynało działać, czyli 3000 obr./min. Dla mnie nie miało to sensu, ponieważ urządzenie musi się aktywować poniżej 3000 obr./min. RB dostarczyło mi wtyczkę obejściową do uprzęży, która zasadniczo pozwala motocyklowi działać z uprzężą RB, ale bez jednostki sterującej RB do testowania. Problemy z gaśnięciem i szorstkim, nieregularnym biegiem jałowym nadal występowały. RB zaczęło sugerować, że wina leży po stronie mojego motocykla, prawdopodobnie czujników O2, jednak użycie narzędzia skanującego nie wykazało takich błędów. Odinstalowałem całą jednostkę RB. Rower działał dobrze w formacie OE ze stabilnym biegiem jałowym, choć nieco ubogim z trzaskami i hukami, ale wyraźnie nic złego z moimi czujnikami O2 się nie działo.

W sumie zirytowany RB i brakiem uznania ich problemów. Podsumowując, uznałem RB za bardzo słaby produkt pod względem wsparcia, dopasowania i funkcji. Po badaniach nie wierzę, że dużo testują, a ich „mapy” są bardzo ogólne. Działanie jednostki RB to bardzo prymitywne rozwiązanie w zakresie zasilania paliwem. Ponieważ jeżdżę w odległych obszarach, naprawdę nie chciałem zawodnego rozwiązania sprzętowego, a zgłaszano przypadki, w których uprzęże zamokły i tworzyły kontrolki silnika.

RB nie zaakceptowałoby zwrotu ani zwrotu pieniędzy. Z mojego doświadczenia, trzymaj się z daleka od Rapid Bike!

Ducati Termi pełny wydech + flash:
Oszacowałem pełny wydech Termi i flash, ale biorąc pod uwagę, że miałem już pełny system SC-Project, nie mogłem uzasadnić kosztów.

Shift-Tech LWS flash:
Po kilku rozmowach z Shift-Tech zapewnili mnie, że ich flash tune został dostosowany przez LWS do mojego konkretnego sprzętu i będzie ustawiony i zapomniany. Shift-Tech to świetna firma, z którą można współpracować do dziś. LWS opracowuje własne melodie na Florydzie dla dealerów i zawodów wyścigowych.
Zainstalowałem ich samodzielny flash kilka dni temu i jest dosłownie idealny. Zero błędów na desce rozdzielczej lub CEL, a instalacja była prosta. Biegi jałowe są mocne i stabilne, głośne trzaski i huki podczas zmiany biegów zniknęły, a bardziej bulgot i trzask, reakcja przepustnicy jest natychmiastowa, płynna i liniowa. To prawie jak inny rower dla mnie teraz. Wczesne dni, ale jestem pod wrażeniem.
 
#2 ·
Przeżyłem coś podobnego z moim wydechem typu slip-on. Może się mylę, ale wydaje się, że wydechy typu slip-on muszą być używane z jakimś tunerem dla Desert X. Krótko mówiąc, ponieważ miałem tylko wydech typu slip-on, a nie środkowy rurę, zdecydowałem się kupić cały układ wydechowy. Było drogo, ale znalazłem go online za 2300 dolarów, a po sprzedaży mojego wydechu typu slip-on. Wyszło 2000 dolarów, LOL. Moim głównym zmartwieniem jest przedłużona gwarancja, ponieważ te nowsze motocykle mogą być podłączone do sprzętu serwisowego Ducati, który odczytuje wszystko, co zrobiłeś z motocyklem i potencjalnie Ducati odrzucające roszczenie gwarancyjne. Przy okazji, śledzę Twój kanał na YouTube! :)
 
#3 ·
Przeżyłem coś podobnego z moim wydechem typu slip-on. Może się mylę, ale wydaje się, że wydechy typu slip-on muszą być używane z jakimś tunerem dla Desert X. Krótko mówiąc, ponieważ miałem tylko wydech typu slip-on, a nie środkową rurę, postanowiłem kupić cały układ wydechowy. Było drogo, ale znalazłem go online za 2300 dolarów i po sprzedaży mojego wydechu typu slip-on. Wyszło 2000 dolarów, LOL. Moim głównym zmartwieniem jest przedłużona gwarancja, ponieważ te nowsze motocykle mogą być podłączone do sprzętu serwisowego Ducati, który odczytuje wszystko, co zrobiłeś z motocyklem i potencjalnie Ducati odrzuca roszczenie gwarancyjne. Przy okazji, śledzę Twój kanał na Youtube! :)
Gwarancja może być problemem, ale mam solidne zrozumienie z moim dealerem ;). Jeśli zrobiłeś decat, twoja gwarancja i tak przepadła.

To nie mój kanał, tylko kolegi entuzjasty DX. Jest świetnym gościem i wspaniałym kanałem do śledzenia, jeśli masz DX. www.youtube.com/@Koalakoncepts
 
#4 ·
RB Evo i Genius to produkty Dimsport i dobrze jest przeczytać, że znalazłeś rozwiązanie, które działa dla Ciebie.

Myślę, że jedną z największych zalet wyboru opcji flashowania Genius UpMap jest prawdopodobnie to, że masz możliwość zachowania i ponownej instalacji oryginalnej mapy.
Nawet jeśli uważasz, że masz porozumienie ze swoim dealerem, Global Scan jest częścią procesu serwisowego. Proces ten spowoduje również ponowną instalację bieżącej mapy Ducati DDX, rejestrując „błędy”. Z mapą powrotną do ustawień fabrycznych zawsze możesz ponownie wgrać oprogramowanie ECU. Może szybkie ponowne wgranie mapy do ustawień fabrycznych przed wizytą u dealera byłoby dobrym pomysłem.

Jestem pewien, że gwarancja ma niuanse w zależności od lokalizacji i dealera, ale normy są takie, że cała Twoja gwarancja nie może zostać unieważniona za usunięcie DeCat - tylko części bezpośrednio dotknięte przez układ wydechowy.

W mojej obecnej lokalizacji Ducati nie zainstaluje mapy EVO - nie sprzedadzą pełnej opcji TERMI, a nawet jeśli zaimportujesz i zainstalujesz rurę wyścigową TERMI samodzielnie i będziesz mieć MapKey, nie zainstalują mapy Evo.
Powiedziano mi, że proces instalacji TERMI MapKey w większości modeli Ducati wymaga również aktualizacji oprogramowania jednostki sterującej BBS.
Ducati stwierdza, że jednostka sterująca BBS wymaga dedykowanej kalibracji, ponieważ zarządza algorytmami kontroli trakcji (DTC) i kontroli wheelie (DWC).

Nie jestem pewien, czy zakup ekskluzywnej wersji RB Evo bezpośrednio od Dimsport zrobił różnicę, ale jak stwierdziłem w innych wątkach, nie miałem żadnych problemów z moim RB Evo. Moja wiązka była wystarczająco długa, instalacja była dziecinnie prosta, a produkt działa bez zarzutu. Mam i noszę Adori Bypass, więc jestem przekonany, że mogę również przywrócić motocykl do „fabrycznego” tankowania w mniej niż minutę.

Nie podejmowałem żadnych głębokich przepraw wodnych, ale słyszałem o problemach z pojawianiem się kontrolek ostrzegawczych nawet po umyciu całą standardową instalacją. Nie miałem tego problemu, ale z pewnością instalując RB Evo byłem zaskoczony standardowymi złączami okablowania wału korbowego i przedniego czujnika o2, zarówno pod względem umiejscowienia, jak i jakości złączy.

Jeździłem w różnych trybach jazdy w terenie i na drodze i nadal uważam, że RB Evo jest bardzo skuteczny z moim tłumikiem SC Project Rally Raid i rurą łączącą SC Project De-cat z filtrem powietrza DNA zasilanym paliwem 95 oktanów.

Dla mnie stosunek jakości do ceny nadal byłby RB Evo, ale w wersji ekskluzywnej.
 
#5 ·
RB Evo i Genius to produkty Dimsport i dobrze jest przeczytać, że znalazłeś rozwiązanie, które u Ciebie działa.

Myślę, że jedną z największych zalet przejścia na opcję flashowania Genius UpMap jest prawdopodobnie możliwość zachowania i ponownej instalacji oryginalnej mapy.
Nawet jeśli uważasz, że masz porozumienie ze swoim dealerem, Global Scan jest częścią procesu serwisowego. Proces ten spowoduje również ponowną instalację aktualnej mapy Ducati DDX podczas rejestrowania „błędów”. Z mapą powrotną do ustawień fabrycznych zawsze możesz ponownie wgrać ECU. Może szybkie ponowne wgranie mapy do ustawień fabrycznych przed wizytą u dealera byłoby mądre.

Jestem pewien, że gwarancja ma niuanse w zależności od lokalizacji i dealera, ale normy są takie, że cała Twoja gwarancja nie może zostać unieważniona za usunięcie DeCat - tylko części bezpośrednio dotknięte przez układ wydechowy.

W mojej obecnej lokalizacji Ducati nie zainstaluje mapy EVO - nie sprzedadzą pełnej opcji TERMI, a nawet jeśli zaimportujesz i zainstalujesz rurę wyścigową TERMI samodzielnie i będziesz mieć MapKey, nie zainstalują mapy Evo.
Powiedziano mi, że proces instalacji TERMI MapKey w większości modeli Ducati wymaga również aktualizacji oprogramowania jednostki sterującej BBS.
Ducati stwierdza, że jednostka sterująca BBS wymaga dedykowanej kalibracji, ponieważ zarządza algorytmami kontroli trakcji (DTC) i kontroli wheelie (DWC).

Nie jestem pewien, czy zakup ekskluzywnej wersji RB Evo bezpośrednio od Dimsport zrobił różnicę, ale jak stwierdziłem w innych wątkach, nie miałem żadnych problemów z moim RB Evo. Moja uprząż była wystarczająco długa, instalacja była dziecinnie prosta, a produkt działa bez zarzutu. Mam i noszę Adori Bypass, więc jestem pewien, że mogę również przywrócić motocykl do „fabrycznego” tankowania w mniej niż minutę.

Nie podjąłem żadnych głębokich przepraw wodnych, ale słyszałem o problemach z pojawianiem się kontrolek ostrzegawczych nawet przy całym standardowym okablowaniu po umyciu. Nie miałem tego problemu, ale z pewnością instalując RB Evo byłem zaskoczony standardowymi złączami okablowania wału korbowego i przedniego czujnika o2 zarówno pod względem rozmieszczenia, jak i jakości złączy.

Jeździłem w różnych trybach jazdy w terenie i poza nim i nadal uważam, że RB Evo jest bardzo skuteczny z moim tłumikiem SC Project Rally Raid i rurą łączącą SC Project De-cat z filtrem powietrza DNA zasilanym paliwem 95 oktanów.

Dla mnie stosunek jakości do ceny nadal byłby RB Evo, ale w wersji ekskluzywnej.
Zgadzam się, wielu nie ma żadnych problemów z RB, ale wydaje się, że pojawia się ich coraz więcej.

Tak, Dimsport dostarcza narzędzie do flashowania Genius, ale jest to po prostu mechanizm sprzętowy do flashowania ECU. Tunerzy mogą pisać własne mapy, Genius to tylko interfejs sprzętowy. Wielu tunerów samochodowych używa Genius i w rzeczywistości melodia BT-Moto była również na Genius.

Flash BT-Moto zmienił moduł BBS, co było częścią problemu, ponieważ powodowało błędy ABS i EWC. Ich instrukcje wymagają faktycznego wyciągnięcia bezpieczników BBS podczas flashowania. Ich flash zmienił deskę rozdzielczą, aby wyświetlać „EVO” w trybach jazdy, tak jak robi to flash Termi.
 
#7 ·
Nie trzeba wlec konia, ale mój evo jak dotąd był idealny. Jak wspomniałem, byłem trochę zaskoczony i zaniepokojony lokalizacją złączy na dole silnika. Tego lata będę robił kilka przepraw przez wodę, więc spróbuję znaleźć sposób na owinięcie tych czujników. Może kilka rurek do przewodów i taśma izolacyjna załatwią sprawę.
 
#9 ·
Nie ma potrzeby biczować martwego konia, ale mój evo jak dotąd był idealny. Jednak, jak wspomniano, byłem trochę zaskoczony i zaniepokojony lokalizacją złączy na dole silnika. Zamierzam tego lata zrobić kilka przepraw wodnych, więc spróbuję znaleźć sposób na owinięcie tych czujników. Może kilka rurek do przewodów i taśma izolacyjna załatwią sprawę.
Zgadzam się, większość użytkowników RB jest zadowolona, jednak niewielka mniejszość ma problemy, których RB nie rozwiązuje zbyt dobrze. Jak wspomniano, nie jestem fanem rozwiązań sprzętowych, więc to moja wina, że wybrałem RB zamiast flash. W tamtym czasie nie znałem Shift-Tech, tylko BT-Moto i Rexxer. Po dziesięcioleciach strojenia samochodów i motocykli, moim zdaniem właściwym sposobem strojenia jest flash, a nie piggyback.