Kiedy kupiłem mojego DX w połowie 2023 roku, miałem filtr powietrza z pianki Uni + decat z tłumikiem OEM zamontowanym przed dostawą. Rower działał dobrze, ale prawdopodobnie byłoby lepiej z naprawą AFR. Następnie dodałem pełny decat + tłumik SC-Project i wtedy potrzebna była jakaś zmiana w zasilaniu silnika, aby pasowała do sprzętu.
BT-Moto flash:
Najpierw kupiłem samodzielny flash tune od BT-Moto. Z tym miałem wiele problemów z różnymi światłami ostrzegawczymi (ABS, DTC itp.) i gaśnięciem. Po wielu wersjach map w próbie naprawienia tych problemów, BT-Moto twierdziło, że wynika to ze specyfikacji australijskiego ECU. Być może ich flash jest w porządku dla DX w specyfikacji US, ale nie chciałem być ich motocyklem testowym. Zaakceptowali zwrot w celu uzyskania zwrotu pieniędzy.
Rapid Bike EVO:
Po drugie, wypróbowałem system Rapid Bike EVO piggy back. Wiele powiedziano na temat RB EVO w różnych innych wątkach. Dla mnie była frustracja związana z instrukcjami, montażem i stabilnością. Pomijając instalację i montaż, ponieważ udało mi się obejść te problemy, RB EVO spowodował wiele problemów. Rower ciągle gasł przy zimnych startach. Współpracowałem z technikami RB, aby rozwiązać ten problem, ale żadna z ich zmian konfiguracji tak naprawdę nie zadziałała. Krótko mówiąc, ich rozwiązaniem było ciągłe podnoszenie limitu obrotów, od którego RB zaczynało działać, czyli 3000 obr./min. Dla mnie nie miało to sensu, ponieważ urządzenie musi się aktywować poniżej 3000 obr./min. RB dostarczyło mi wtyczkę obejściową do uprzęży, która zasadniczo pozwala motocyklowi działać z uprzężą RB, ale bez jednostki sterującej RB do testowania. Problemy z gaśnięciem i szorstkim, nieregularnym biegiem jałowym nadal występowały. RB zaczęło sugerować, że wina leży po stronie mojego motocykla, prawdopodobnie czujników O2, jednak użycie narzędzia skanującego nie wykazało takich błędów. Odinstalowałem całą jednostkę RB. Rower działał dobrze w formacie OE ze stabilnym biegiem jałowym, choć nieco ubogim z trzaskami i hukami, ale wyraźnie nic złego z moimi czujnikami O2 się nie działo.
W sumie zirytowany RB i brakiem uznania ich problemów. Podsumowując, uznałem RB za bardzo słaby produkt pod względem wsparcia, dopasowania i funkcji. Po badaniach nie wierzę, że dużo testują, a ich „mapy” są bardzo ogólne. Działanie jednostki RB to bardzo prymitywne rozwiązanie w zakresie zasilania paliwem. Ponieważ jeżdżę w odległych obszarach, naprawdę nie chciałem zawodnego rozwiązania sprzętowego, a zgłaszano przypadki, w których uprzęże zamokły i tworzyły kontrolki silnika.
RB nie zaakceptowałoby zwrotu ani zwrotu pieniędzy. Z mojego doświadczenia, trzymaj się z daleka od Rapid Bike!
Ducati Termi pełny wydech + flash:
Oszacowałem pełny wydech Termi i flash, ale biorąc pod uwagę, że miałem już pełny system SC-Project, nie mogłem uzasadnić kosztów.
Shift-Tech LWS flash:
Po kilku rozmowach z Shift-Tech zapewnili mnie, że ich flash tune został dostosowany przez LWS do mojego konkretnego sprzętu i będzie ustawiony i zapomniany. Shift-Tech to świetna firma, z którą można współpracować do dziś. LWS opracowuje własne melodie na Florydzie dla dealerów i zawodów wyścigowych.
Zainstalowałem ich samodzielny flash kilka dni temu i jest dosłownie idealny. Zero błędów na desce rozdzielczej lub CEL, a instalacja była prosta. Biegi jałowe są mocne i stabilne, głośne trzaski i huki podczas zmiany biegów zniknęły, a bardziej bulgot i trzask, reakcja przepustnicy jest natychmiastowa, płynna i liniowa. To prawie jak inny rower dla mnie teraz. Wczesne dni, ale jestem pod wrażeniem.
BT-Moto flash:
Najpierw kupiłem samodzielny flash tune od BT-Moto. Z tym miałem wiele problemów z różnymi światłami ostrzegawczymi (ABS, DTC itp.) i gaśnięciem. Po wielu wersjach map w próbie naprawienia tych problemów, BT-Moto twierdziło, że wynika to ze specyfikacji australijskiego ECU. Być może ich flash jest w porządku dla DX w specyfikacji US, ale nie chciałem być ich motocyklem testowym. Zaakceptowali zwrot w celu uzyskania zwrotu pieniędzy.
Rapid Bike EVO:
Po drugie, wypróbowałem system Rapid Bike EVO piggy back. Wiele powiedziano na temat RB EVO w różnych innych wątkach. Dla mnie była frustracja związana z instrukcjami, montażem i stabilnością. Pomijając instalację i montaż, ponieważ udało mi się obejść te problemy, RB EVO spowodował wiele problemów. Rower ciągle gasł przy zimnych startach. Współpracowałem z technikami RB, aby rozwiązać ten problem, ale żadna z ich zmian konfiguracji tak naprawdę nie zadziałała. Krótko mówiąc, ich rozwiązaniem było ciągłe podnoszenie limitu obrotów, od którego RB zaczynało działać, czyli 3000 obr./min. Dla mnie nie miało to sensu, ponieważ urządzenie musi się aktywować poniżej 3000 obr./min. RB dostarczyło mi wtyczkę obejściową do uprzęży, która zasadniczo pozwala motocyklowi działać z uprzężą RB, ale bez jednostki sterującej RB do testowania. Problemy z gaśnięciem i szorstkim, nieregularnym biegiem jałowym nadal występowały. RB zaczęło sugerować, że wina leży po stronie mojego motocykla, prawdopodobnie czujników O2, jednak użycie narzędzia skanującego nie wykazało takich błędów. Odinstalowałem całą jednostkę RB. Rower działał dobrze w formacie OE ze stabilnym biegiem jałowym, choć nieco ubogim z trzaskami i hukami, ale wyraźnie nic złego z moimi czujnikami O2 się nie działo.
W sumie zirytowany RB i brakiem uznania ich problemów. Podsumowując, uznałem RB za bardzo słaby produkt pod względem wsparcia, dopasowania i funkcji. Po badaniach nie wierzę, że dużo testują, a ich „mapy” są bardzo ogólne. Działanie jednostki RB to bardzo prymitywne rozwiązanie w zakresie zasilania paliwem. Ponieważ jeżdżę w odległych obszarach, naprawdę nie chciałem zawodnego rozwiązania sprzętowego, a zgłaszano przypadki, w których uprzęże zamokły i tworzyły kontrolki silnika.
RB nie zaakceptowałoby zwrotu ani zwrotu pieniędzy. Z mojego doświadczenia, trzymaj się z daleka od Rapid Bike!
Ducati Termi pełny wydech + flash:
Oszacowałem pełny wydech Termi i flash, ale biorąc pod uwagę, że miałem już pełny system SC-Project, nie mogłem uzasadnić kosztów.
Shift-Tech LWS flash:
Po kilku rozmowach z Shift-Tech zapewnili mnie, że ich flash tune został dostosowany przez LWS do mojego konkretnego sprzętu i będzie ustawiony i zapomniany. Shift-Tech to świetna firma, z którą można współpracować do dziś. LWS opracowuje własne melodie na Florydzie dla dealerów i zawodów wyścigowych.
Zainstalowałem ich samodzielny flash kilka dni temu i jest dosłownie idealny. Zero błędów na desce rozdzielczej lub CEL, a instalacja była prosta. Biegi jałowe są mocne i stabilne, głośne trzaski i huki podczas zmiany biegów zniknęły, a bardziej bulgot i trzask, reakcja przepustnicy jest natychmiastowa, płynna i liniowa. To prawie jak inny rower dla mnie teraz. Wczesne dni, ale jestem pod wrażeniem.

ST5008 BT-MOTO Desert X (22-25)/Multistrada V2 Stage 1+ Performance Ca
We’ve made a necessary supplier change because we refuse to lower our standards — our goal is to deliver only the best, and now it’s getting even better. To ensure we continue providing top-tier customer service and high-quality products, we are now working exclusively with BT-Moto for all ECU...
shift-tech-carbon.com