Ducati DesertX Forum banner

Voorruit probleem opgelost

1 reading
32K views 84 replies 33 participants last post by  RollingRocker  
#1 ·
Deze gevonden, Touring Screen voor motor DUCATI DESERT X 2023 - Puig Hi-Tech Parts

gisteren bezorgd gekregen en vandaag een ritje gemaakt.

Nu hebben we het ergens over, ze is een beetje licht aan de voorkant boven de 170 km/u, maar het geluid is oké, het diepe gerommel is weg 👊🏽, ik moest de bovenste "spoiler" erop zetten om het voldoende te maken, is misschien niet voor iedereen hetzelfde, maar het duurt 45 seconden om hem eraf te halen bij offroaden.

Het ziet eruit als shit, dat weet ik, maar later wat stickers erop, functionaliteit eerst 😂
Image
Image
Image

#18 ·
WRS Caponard vandaag geïnstalleerd. Eerste indruk na een korte testrit is zeer positief. Lange rit gepland voor zondag en ik zal terugkoppelen. Het ziet er in het echt veel beter uit dan ik had verwacht. Een duidelijke verbetering ten opzichte van de spoiler die ik aan het testen was - de $27 Amazon Puig knockoff. Ik ben 1,85 m lang, als dat helpt.

Een klein puntje van kritiek dat het vermelden waard is: het Caponard-scherm raakt de Zumo die aan de Perun GPS-houder is bevestigd. Zumo is nu zo laag afgesteld als ik kan krijgen en de voorruit raakt ofwel, of er is slechts de kleinste opening (waarschijnlijk gesloten bij snelheden wanneer het scherm buigt). Stoort me niet, maar ik dacht dat ik het zou delen voor degenen die zich aan dergelijke dingen zouden kunnen storen. Zoals altijd, ymmv.

#27 ·
Vandaag het korte Puig-scherm gemonteerd en een ritje gemaakt.

Het is beter dan het OE-scherm, maar het is niet perfect. Ik houd het voor de zomer erop en wissel het voor de winter als ik eraan denk. Ik blijf uitkijken naar een andere oplossing. Ik wil een scherm dat goed presteert, maar ik wil niet dat dit ten koste gaat van het uiterlijk van de motor.

#28 ·
Vandaag het korte Puig-scherm gemonteerd en een ritje gemaakt.

Het is beter dan het OE-scherm, maar het is niet perfect. Ik houd het in de zomer erop en wissel het in de winter als ik het me herinner. Ik blijf uitkijken naar een andere oplossing. Ik wil een scherm dat goed presteert, maar ik wil niet dat dit ten koste gaat van het uiterlijk van de motor.
Foto's !

#35 ·
Schermupdate. Ik heb nu de WRS-winglets toegevoegd. Ze werken goed met het originele scherm, ongeveer 40% beter. Ik heb nu echter het Puig-touringscherm gemonteerd. Dit maakt het 70% beter, maar er komt nog steeds wind op de helm (ooh er missus) (misschien gewoon Britse humor) :)

Hoe dan ook - ik zwaaide met mijn hand rond om te ontdekken dat de wind nu via de spiegels kwam. Ze zullen het volgende zijn dat veranderd moet worden.

Kijk uit naar dit bericht!

#36 ·
Scherm update. Ik heb nu de WRS winglets toegevoegd. Ze werken prima met het originele scherm, ongeveer 40% beter. Ik heb nu echter het Puig touring scherm gemonteerd. Dit maakt het 70% beter, maar ik krijg nog steeds wind op de helm (ooh er missus) (misschien gewoon Britse humor) :)

Hoe dan ook - ik zwaaide met mijn hand rond om te ontdekken dat de wind nu via de spiegels kwam. Ze zullen het volgende zijn dat veranderd moet worden.

Bekijk deze ruimte!
Snijd nu je OEM-scherm af en laat de WRS-winglets... je zult geen buffering hebben en acceptabele windruis die oordopjes aankunnen... geloof me!
Image

#40 ·
Als je op zoek bent naar een korte aftermarket ruit die qua hoogte vergelijkbaar is met die van CagivaEric, bekijk dan de flowjet ruit van Wunderlich. Ik zou een link plaatsen, maar het forum staat dit niet toe voor een eerste bericht.
View attachment 2028
Ik kan ze niet vinden op de Wunderlich-site voor de Desert X, alleen voor BMW's. Welke heb je besteld?
Bedankt