Mam 175 cm wzrostu, noszę Schuberth E2 i to jest rozwiązanie, którego obecnie doświadczam:
- Szyba przednia Puig Sport - Dym (REF.21448H)
- Przedłużenie szyby przedniej Kemimoto (F0311-00702CL-KM)
Przede wszystkim usunięcie daszka z kasku zrobiło absolutnie ogromną różnicę podczas jazdy z prędkością autostradową, więc nie ma o czym myśleć, żeby to odłożyć na bok. Z tego, co pamiętam, szyba przednia Puig sport jest o 7 cm niższa niż standardowa, ale z przedłużeniem Kemimoto jest tylko o 2 cm niższa, ale oczywiście można ją wyregulować tak, aby była wyższa niż standardowa (może +5 cm?). Nie wiem, czy odczuwam jakieś 'buffeting', jeśli odnosimy się do powtarzających się różnic ciśnień, ale zdecydowanie wciąż jest turbulentne powietrze i hałas. Podobnie jak wielu innych, jeśli wstanę, powietrze jest gładkie i ciche. Szyba przednia Puig pozostawia małą szczelinę między górną częścią reflektorów a dolną częścią szyby przedniej, może 1/4" lub więcej; najwyraźniej pomaga to złagodzić zakłócone powietrze za szybą, nie pamiętam, czy szyba OEM ma tę funkcję. Miłą rzeczą w Kemimoto jest możliwość ustawienia kąta odchylenia; mogę skierować ją na linię szyi i uzyskać to samo gładkie powietrze jak w pozycji stojącej... ale wtedy trzymasz głowę pod wiatr. Powiedziałbym, że mój tułów jest w pełni lub prawie w pełni chroniony przed wiatrem; jechałem przez 4 godziny w umiarkowanym deszczu, a mój tułów był całkowicie suchy pod moją nieprzemakalną kurtką, z wyjątkiem kilku małych miejsc. Kiedy dobrze schowam się za szybą przednią, nie robi się cudownie ciszej, co być może skłania mnie do przekonania, że wyższa szyba niekoniecznie jest odpowiedzią. Niestety, jeśli wyższa szyba jest odpowiedzią, po prostu nie pasuje do estetyki motocykla. Na razie zostanę przy tym ustawieniu i będę nadal eksperymentował z różnymi kaskami i pozycjami przedłużenia. Powinienem zauważyć, że moje uwagi odnoszą się wyłącznie do prędkości 110 km/h+. 100 km/h/60 mph i poniżej, wszystko jest do opanowania, wizjer zwykle otwarty, chyba że jest zimno lub mokro.
Palmer Products w Wielkiej Brytanii mówi, że DesertX jest na ich liście rzeczy do zrobienia, więc poczekam, żeby zobaczyć, co wymyślą; harmonogram nieznany. Moim następnym krokiem będzie wypróbowanie taśmy turbulatora (zygzak) w różnych punktach na szybie przedniej. Wreszcie, przedłużenie Kemimoto musi być najlepszym na rynku; osprzęt jest w całości aluminiowy, sama szyba ma grubość 4 mm i jest po prostu stabilna. Oczywiście wibruje przy prędkości, ale nie wyobrażam sobie, jak jakikolwiek inny podobny produkt wykonany w całości z tworzywa sztucznego mógłby wykonać lepszą robotę. Najlepsze jest to, że było tańsze niż inne opcje marek, takie jak Puig. Bardzo zadowolony z Kemimoto.
View attachment 3957